Gigantische sale tot 80 %
Voordeelverpakking, tot 72 % korting

Reclamatievoorschriften

van DaniDarx, s.r.o. voor de online winkel beschikbaar op www.nedeto.be. De Klachtenregeling is ALLEEN bestemd voor de KLANT en maakt integraal deel uit van de Algemene Voorwaarden (hierna te noemen "AV").

Contact voor vragen: per e-mail: info@nedeto.be

Hier vindt u basisinstructies over hoe u het beste kunt handelen in geval van een klacht, retourzending:

In geval van retourzending, stuur de goederen in originele en onbeschadigde staat op, zodat ze geen sporen van gebruik vertonen. Zorg ervoor dat het in de originele verpakking zit en dat alle labels eraan vastzitten. Daarna is de procedure voor alle opties hetzelfde.

1. Voeg het ingevulde formulier in dat u bij de bestelling hebt gevonden of download het HIER.

2. U kunt de goederen bij ons afleveren op [ADD]. Hier is ook onze klantenservice gevestigd, meestal de snelste manier om een retourzending of klacht af te handelen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van deze verzending.

1. IN DEZE SECTIE ZULT U STELLEN HOE ONZE GOEDEREN ER UIT ZIEN NA ONTVANGST

1.1 Hoe moeten onze goederen eruitzien als u ze ontvangt? Wij zijn ervoor verantwoordelijk dat de goederen bij ontvangst vrij zijn van gebreken. Wij zijn er in het bijzonder verantwoordelijk voor dat op het moment dat u de goederen in ontvangst neemt:

1.1.1. de goederen de eigenschappen hebben die we zijn overeengekomen en, bij het ontbreken van een overeenkomst, de eigenschappen die wij of de fabrikant hebben beschreven of die u mag verwachten gezien de aard van de goederen en op basis van reclame door ons of de fabrikant,

1.1.2. de goederen zijn geschikt voor het doel dat wij aangeven voor het gebruik ervan of waarvoor goederen van die soort gewoonlijk worden gebruikt,

1.1.3. de goederen in kwaliteit of afwerking in overeenstemming zijn met hetgeen partijen zijn overeengekomen, of de afwerking met een overeengekomen monster of specimen, indien de kwaliteit of afwerking is vastgesteld aan de hand van een overeengekomen monster of specimen, is

1.1.4. de goederen in overeenstemming zijn met hetgeen partijen zijn overeengekomen, of de afwerking met een overeengekomen monster of specimen, indien de kwaliteit of afwerking is vastgesteld aan de hand van een overeengekomen monster of specimen, is

1.1.4. de goederen in de juiste hoeveelheid, maat of gewicht zijn,

1.1.5. de goederen voldoen aan de eisen van de wetgeving.

1.2 Vermoeden dat de goederen gebrekkig zijn. Als het gebrek zich binnen 12 maanden na ontvangst van de goederen openbaart, worden de goederen verondersteld gebrekkig te zijn bij ontvangst, tenzij wij het tegendeel bewijzen.

2. HIER KUNT U VERWIJDEREN IN WELKE OMSTANDIGHEDEN UW KLACHT NIET WORDT TOEGEKEND

2.1. Welke gebreken vallen niet onder onze verantwoordelijkheid? Wij zijn niet verantwoordelijk voor gebreken in de volgende gevallen:

2.1.1. als de goederen op het moment van ontvangst een gebrek vertonen en hiervoor een korting op de koopprijs is overeengekomen,

2.1.2. het gebrek is veroorzaakt door slijtage van de goederen door normaal gebruik, of indien de aard van de goederen dit vereist,

2.1.3. het door u is veroorzaakt en veroorzaakt is door onjuiste opslag, onjuist onderhoud, uw toedoen of mechanische schade, alles in omstandigheden die qua temperatuur, stoffigheid, vochtigheid, andere omgevingsinvloeden onvoldoende zijn en door ons of de fabrikant (meestal op de bijsluiter/het etiket van de goederen) of als gevolg van wetgeving zo is gespecificeerd,

2.1.4. goederen die door de klant zijn gewijzigd en waarbij het gebrek is ontstaan als gevolg van een dergelijke wijziging,

2.1.5. door gebruik van de goederen in omstandigheden die qua temperatuur, stoffigheid, vochtigheid, chemische en mechanische effecten niet overeenkomen met de door de verkoper of de fabrikant rechtstreeks bedoelde omgeving, of die voortvloeien uit wettelijke voorschriften,

2.1.6. het defect te wijten is aan een externe gebeurtenis waarover wij geen controle hebben (bv. natuurverschijnsel).

2.2 In welke gevallen kunt u de goederen niet aan ons retourneren?

2.2.1.verpakte goederen die om hygiënische redenen niet opnieuw kunnen worden gebruikt, of goederen die al zijn gebruikt (bijvoorbeeld als de klant de beschermende verpakking van de goederen beschadigt of het veiligheidszegel verbreekt, of als de goederen op een andere manier besmet kunnen zijn);

2.2.2. andere goederen indien de goederen een hygiënische of andere verzegelde verpakking hebben en om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunnen worden geretourneerd;

2.2.3. goederen die door ons zijn geleverd en onherstelbaar zijn vermengd met andere goederen;

2.2.4. goederen die naar uw wensen zijn aangepast.

2.3. Als u goederen aan ons wilt retourneren die al zijn uitgepakt en van een hygiënische verpakking zijn voorzien. Wij zijn geïnteresseerd in de naleving van de geldende hygiënenormen. Er kan zich een situatie voordoen waarin u goederen aan ons wilt retourneren (van het koopcontract afzien) waarbij de hygiënische of verzegelde verpakking is verbroken en de goederen niet opnieuw kunnen worden gebruikt (dit is niet het geval als de goederen bijvoorbeeld tijdens het transport beschadigd bij u zijn aangekomen). U gaat ermee akkoord dat wij in dergelijke gevallen (waarbij de goederen bijvoorbeeld uit de hygiënische verpakking zijn gehaald en de goederen niet opnieuw kunnen worden gebruikt) het recht hebben om de geretourneerde goederen te weigeren en op uw kosten naar u terug te sturen. Als dit niet mogelijk is (bijv. om hygiënische redenen of omdat de beschermende verpakking beschadigd is), hebben wij het recht om de goederen onmiddellijk van de hand te doen.

3. WAARSCHUWT U OP BIJ HET ONTVANGEN VAN GOEDEREN?

3.1. Controleer de inhoud van ons pakket. Wanneer u de goederen ontvangt, controleert u deze om er zeker van te zijn dat het de juiste soort goederen is (in het bijzonder, dat u de juiste soort goederen hebt ontvangen, dat de goederen van de overeengekomen kwaliteit zijn, dat de goederen alles bevatten wat ze zouden moeten bevatten).

3.2 Wanneer u geen aanspraak kunt maken op de goederen U kunt geen rechten ontlenen aan gebrekkige nakoming als er sprake is van een gebrek dat:

3.2.1. u bij het sluiten van de koopovereenkomst met normale zorgvuldigheid had moeten weten, of

3.2.2. als de goederen later worden overhandigd dan toen de koopovereenkomst werd gesloten, dan direct wanneer u ze ontvangt; of

3.2.3. als u wist dat de goederen gebrekkig waren voordat u ze in ontvangst nam, of

3.2.4. als je het gebrek hebt veroorzaakt.

4. WAREN DE GOEDEREN BESCHADIGD TIJDENS HET VERVOER?

4.1. Inspectie van de verpakking vóór ontvangst van de goederen van de vervoerder, bij ontvangst. Controleer bij ontvangst van het pakket van de vervoerder de integriteit van de verpakking. Door de zending te accepteren, bevestigt u dat u de zending zonder zichtbare defecten hebt ontvangen. Als de verpakking beschadigd is, meld dit dan direct aan de vervoerder en schrijf een schaderapport. Het pakket wordt door de vervoerder bewaard. Dit is de eenvoudigste manier om een schadeclaim af te handelen, het pakket wordt onmiddellijk door de vervoerder naar ons teruggestuurd en er wordt een nieuw pakket naar je opgestuurd.

4.2 Je ontdekt pas dat de goederen beschadigd zijn nadat je het pakket hebt uitgepakt. Hoe gaat u te werk? Breng ons onmiddellijk op de hoogte na ontvangst en ontdekking van het defect, maar niet later dan 3 dagen na ontvangst van het pakket. Het liefst via het klachtenformulier dat hier beschikbaar is. Vermeld uw persoonlijke identificatiegegevens, het e-mailadres waar u de goederen hebt besteld en identificeer de goederen die u in de claim opneemt. Voeg bij voorkeur ook een kopie van het aankoopdocument (bijv. factuur), fotodocumentatie van het defect en een beschrijving van het probleem dat u met de goederen hebt aangetroffen. Al deze informatie kan helpen om uw claim sneller op te lossen.

4.3. Wanneer kunnen we geen verzendkosten meer claimen? Houd er rekening mee dat als u op de vierde (4e) dag of later na ontvangst van de zending een claim indient, het zeer onwaarschijnlijk is dat deze door de vervoerder wordt geaccepteerd. We kunnen schade oplopen als gevolg van je late claim voor een beschadigde zending (de beschadigde zending wordt niet vergoed door de vervoerder voor je late claim), en we hebben het recht om deze schade op jou te verhalen. Bewaar het pakket en maak er een fotodocumentatie van (om de beschadigde goederen, verpakking en vulling duidelijk te kunnen zien).

4.4 Wat gebeurt er als u ons op de hoogte stelt? Nadat u het schadeformulier hebt ingevuld, ontvangt u een bevestiging per e-mail. U kunt te allen tijde contact met ons opnemen via info@nedeto.be om de status van uw claim te controleren.

5. ALS U ANDERS ONTVANGT DAN U BIJ ONS BESTELT, HOE GAAN WE DAN VERDER?

5.1. Hoe te handelen en wat we van u moeten weten? Als u goederen hebt ontvangen die niet goed zijn verzonden, in een onjuiste hoeveelheid of andere kleuren, of totaal andere goederen die u niet hebt besteld, enzovoort, neem dan bij voorkeur per e-mail contact met ons op: info@nedeto.be schriftelijk of via het online klachtenformulier. Vermeld uw persoonlijke identificatiegegevens, het e-mailadres waar u de goederen hebt besteld en welke goederen u verkeerd hebt ontvangen. Voeg bij voorkeur ook een kopie van het aankoopdocument (bijv. factuur), fotodocumentatie van het defect en beschrijf de fout in uw eigen woorden en geef aan wat er in het pakket zat toen het werd geleverd. We doen ons best om dergelijke fouten te voorkomen, we controleren de verzonden goederen zorgvuldig, maar zelfs wij zijn niet helemaal onfeilbaar. We verontschuldigen ons bij voorbaat voor eventuele afwijkingen in je bestelling en zullen er alles aan doen om het claimproces zo gemakkelijk en snel mogelijk voor je te maken.

5.2. Wat gebeurt er daarna? Nadat u het schadeclaimformulier hebt ingevuld en verzonden, ontvangt u een bevestiging per e-mail. We controleren alles zo snel mogelijk en nemen contact met je op om de volgende stappen af te spreken. U kunt te allen tijde contact met ons opnemen via info@nedeto.be om te controleren of uw claim al in behandeling is.

6. OPSPORING VAN ONDEFECTIEVE GOEDEREN BINNEN 120 DAGEN NA ONTVANGST

6.1 Retourneren is mogelijk binnen 120 dagen na ontvangst van de goederen. We willen onze klanten graag tevreden stellen. Ze proberen de maat, kleur en pasvorm. Soms zijn onze goederen ook een cadeau dat je van tevoren koopt. Daarom geven we onze klanten, boven op de wettelijke verplichting, de mogelijkheid om binnen een verlengde periode van 120 dagen na ontvangst van de goederen van het koopcontract af te zien. Op retourzendingen zijn alle voorwaarden van dit retourbeleid van toepassing.

6.2 Ik ontdek een defect aan de goederen binnen 120 dagen na ontvangst van de goederen Als u binnen 120 dagen na ontvangst van de goederen een defect ontdekt aan de geleverde goederen, neem dan bij voorkeur per e-mail contact met ons op: info@nedeto.be, schriftelijk of via het online klachtenformulier.

6.3. Kan de waarde van de goederen worden verminderd? Binnen 120 dagen na ontvangst van de goederen garanderen wij u het recht om de koopovereenkomst te herroepen of de goederen te ruilen voor een andere. In dit geval moeten de goederen echter onbeschadigd of in een verzegelde of hygiënische verpakking worden geretourneerd. U kunt dit niet doen als u een defect ontdekt binnen 120 dagen na ontvangst van de goederen. Houd er rekening mee dat u volgens de toepasselijke wetgeving aansprakelijk bent voor de waardevermindering van de goederen. Met het oog op het bovenstaande raden wij u aan om een claim in te dienen voor defecte goederen (of goederen die mogelijk beschadigd zijn als gevolg van transport) als de meest geschikte handelwijze. U hoeft er niet bang voor te zijn dat de claimprocedure langer duurt dan onze procedure voor het retourneren van goederen binnen 120 dagen na ontvangst.

6.4. Wat gebeurt er nu? Nadat u het claimformulier hebt ingevuld, ontvangt u een bevestigingse-mail. U kunt op elk gewenst moment contact met ons opnemen via info@nedeto.be om te controleren of de claim al in behandeling is genomen.

7. VASTSTELLING VAN DEFECTIEVE GOEDEREN NA 120 DAGEN NA ONTVANGST - KLACHT

7.1 Wanneer u defecte goederen reclameert U bent verplicht het recht om defecte goederen te reclameren onmiddellijk, zonder onnodige vertraging nadat het defect is ontdekt, bij ons in te roepen. Anders krijgt u het recht op gebrekkige nakoming niet toegekend door de rechtbank. Als u het gebrek niet op tijd opeist, kunt u zich niet terugtrekken uit het koopcontract vanwege het bestaan ervan. Je hebt het recht om het recht op een vordering voor een gebrek dat zich voordoet in consumentengoederen binnen 24 maanden na ontvangst uit te oefenen.

7.2. Wat gebeurt er na de 24 maanden? Na het verstrijken van deze periode (24 maanden) kunt u het recht om een vordering in te stellen voor defecte goederen niet meer uitoefenen. Indien mogelijk voor de goederen, wordt deze periode verlengd met de tijd dat u de goederen niet hebt kunnen gebruiken omdat er een gerechtvaardigde klacht over liep. Hoewel we altijd proberen claims naar tevredenheid af te handelen, moeten sommige producten worden behandeld in overeenstemming met de instructies op de verpakking/etiket/verpakkingsinformatie - anders raken ze beschadigd. In deze gevallen kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen, ook al is de termijn van 24 maanden nog niet verstreken (paragraaf 2.1.3 of 2.1.5 van deze Klachtenregeling).

7.3. Wat moet ik doen om een claim in te dienen voor defecte goederen? Om een claim in te dienen voor defecte goederen, verzoeken wij u dit online claimformulier in te vullen en in te dienen of ons een e-mail te sturen naar info@nedeto.be of schriftelijk, onder vermelding van met name

7.3.1. uw naam;

7.3.2. het e-mailadres waar je de goederen hebt besteld;

7.3.3. telefoonnummer;

7.3.4. identificatie van de goederen die je meeneemt in de claim;

7.3.5. beschrijf het defect in je eigen woorden;

7.3.6 de gekozen methode van klachtafhandeling, en de klant is niet gerechtigd de gekozen methode van klachtafhandeling te wijzigen zonder onze voorafgaande toestemming;

7.3.7 uw adres voor het retourneren van goederen na afronding van de klachtenprocedure;

7.4.Wij bevestigen de ontvangst van de claim. Nadat u het defecte claimformulier hebt ingevuld en verzonden, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging per e-mail. Het moment waarop wij de gegevens van de claim van u ontvangen, is het moment waarop wij de gegevens van de claim ontvangen.

7.5. Waar kan ik de goederen reclameren? De koper kan de rechten op aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen specifiek uitoefenen bij [ADD], per e-mail bij [ADD], of via het online reclamatieformulier dat u ons toestuurt.

7.6 Levering van de gereclameerde goederen aan de verkoper. Goederen moeten compleet en onbeschadigd (met uitzondering van het geclaimde defect) worden geretourneerd, bij voorkeur in de originele onbeschadigde verpakking zodat wij goede hygiënische praktijken kunnen volgen.

7.7 Wie draagt de kosten voor het vervoer van de geclaimde goederen? Als u een defect wilt laten verhelpen (reparatie of levering van nieuwe goederen of een deel daarvan), dragen wij de kosten voor het vervoer van de geclaimde goederen terug naar ons. In overleg zullen wij u een retourcode geven voor het retourneren van de goederen. Houd er rekening mee dat geclaimde goederen die onder rembours en/of op andere wijze op onze kosten worden verzonden, niet door ons worden opgehaald en op uw kosten aan u worden geretourneerd.

7.8. Bevestiging. Na ontvangst van de geclaimde goederen wordt een ontvangstbevestiging van de claim en de inhoud ervan naar het door u opgegeven e-mailadres gestuurd.

8. hoe snel wordt uw claim afgehandeld?

8.1. Wanneer wordt het klachtenproces afgerond? Het Burgerlijk Wetboek geeft ons 30 dagen de tijd om een klacht af te handelen vanaf de datum waarop het recht op gebreken is uitgeoefend. Binnen deze termijn wordt het klachtenproces doorgaans uiterlijk door ons afgerond.

8.2. Beoordeling van het gebrek. In de regel wordt echter binnen 3 werkdagen na ontvangst van de noodzakelijke documentatie (foto's en andere noodzakelijke gegevens voor de beoordeling van het gebrek) of na levering van de gereclameerde goederen aan ons, een onmiddellijke beoordeling van het gebrek uitgevoerd en nemen we contact op met de klant met een voorlopig oordeel. De tijd die nodig is voor een professionele beoordeling van het gebrek (het kan bijvoorbeeld nodig zijn dat wij de hulp inroepen van onze leverancier of de fabrikant) is niet inbegrepen in deze tijdslimiet.

8.3. Als de goederen gebreken vertonen Als is vastgesteld dat de geclaimde goederen gebreken vertonen, wordt de reclamatieprocedure binnen 30 dagen na het recht om gebreken te reclameren afgerond. In gerechtvaardigde gevallen kan de bevoegde medewerker een langere termijn overeenkomen met de klant. Wij zijn verplicht u te vragen de documentatie zo snel mogelijk in te vullen.

8.4 Als de goederen niet defect blijken te zijn. In het geval dat de goederen niet defect blijken te zijn, wordt u hiervan op de hoogte gesteld om individuele actie te ondernemen.

9. hoe de klachtenprocedure te kiezen

9.1. Wat zijn mijn opties? U hebt het recht om te vragen het defect te verhelpen. U kunt ervoor kiezen om:

9.1.1. het artikel te repareren;

9.1.2. levering van een nieuw artikel;

9.1.3. of het ontbrekende onderdeel te leveren.

Dit moet geen onredelijk verzoek van uw kant zijn. Als het repareren van het artikel ons veel moeite zal kosten of geen redelijk verzoek is gezien de waarde van het artikel en het belang van het defect, zullen we je dit vertellen. We zullen hetzelfde doen als we van mening zijn dat uw verzoek om een nieuw artikel onredelijk is gezien het defect of de waarde van de goederen.

9.2. Als er sprake is van een wezenlijke schending van de koopovereenkomst. Als het gebrek een wezenlijke schending van de koopovereenkomst vormt, hebt u het recht de koopovereenkomst te ontbinden of een redelijke korting op de aankoopprijs van de goederen te eisen.

9.3 Wanneer is het mogelijk om terugbetaling van de aankoopprijs te eisen? In sommige situaties is het mogelijk om de overeenkomst te ontbinden en terugbetaling van de aankoopprijs te eisen. Dit is niet mogelijk in situaties waarin het gebrek aan de goederen niet significant is. In welke situaties kun je van het koopcontract terugtreden en een terugbetaling eisen:

9.3.1 we weigeren een defect aan de goederen te verhelpen of we hebben het defect niet binnen een redelijke termijn verholpen;

9.3.2. uit onze verklaring of andere omstandigheden blijkt dat het gebrek niet binnen een redelijke termijn of zonder aanzienlijke overlast voor de koper zal worden verholpen;

9.3.4. het gebrek aan de goederen zich herhaaldelijk voordoet; of het een wezenlijke inbreuk op de koopovereenkomst is.

9.4. Wanneer kunt u aanspraak maken op een redelijke korting op de aankoopprijs van de goederen? In sommige situaties kunt u aanspraak blijven maken op een redelijke korting op de aankoopprijs. Dit zal niet mogelijk zijn in situaties waarin het gebrek aan de goederen niet significant is. In welke situaties kun je aanspraak maken op een redelijke korting op de aankoopprijs?

9.4.1. wij weigeren een defect aan de goederen te verhelpen of wij hebben het defect niet binnen een redelijke termijn verholpen;

9.4.2. uit onze verklaring of andere omstandigheden blijkt dat het gebrek niet binnen een redelijke termijn of zonder aanzienlijke overlast voor de koper zal worden verholpen;

9.4.3. het gebrek aan de goederen zich herhaalt; of

9.4.4. er sprake is van een wezenlijke inbreuk op de koopovereenkomst.

9.5. u vertelt ons hoe de klacht zal worden behandeld. U bent verplicht ons te vertellen welk recht u hebt gekozen uit de gebrekkige prestatie op het moment dat u ons van het gebrek op de hoogte stelt of zonder onnodige vertraging na de kennisgeving van het gebrek. U mag de door u gemaakte keuze niet zonder onze toestemming wijzigen; dit geldt niet in het geval u verzoekt om herstel van een gebrek dat onherstelbaar blijkt te zijn.

9.6 De oorspronkelijke goederen retourneren. Als u een klacht afhandelt door nieuwe goederen te leveren, moet u de oorspronkelijk geleverde goederen aan ons retourneren (tenzij wij anders overeenkomen).

10. BEËINDIGING VAN DE KLACHT

10.1. Als u de goederen naar ons hebt verzonden voor reclamatie Als de goederen waarover een klacht is ingediend door een vervoerder naar ons zijn verzonden voor reclamatie, worden deze automatisch verzonden naar het adres dat u aan ons hebt opgegeven of wordt de klacht op een andere overeengekomen manier afgehandeld (bijvoorbeeld door het aankoopbedrag terug te betalen). Als alternatief zullen we redenen geven voor het afwijzen van de claim.

10.2. Als we het aankoopbedrag terugbetalen. In het geval dat de klacht gegrond wordt verklaard en u terecht verzoekt om terugbetaling van het aankoopbedrag als wijze van afhandeling van de klacht, sturen wij u het betaalde aankoopbedrag contant terug naar de bankrekening die u in het klachtenformulier hebt opgegeven, uiterlijk 10 werkdagen na de datum waarop u de bevestiging van de wijze van afhandeling van de klacht hebt ontvangen.

10.3. In ontvangst nemen van de goederen waarover is gereclameerd U bent verplicht de goederen waarover is gereclameerd binnen 30 dagen na de datum waarop u van de klacht in kennis bent gesteld in ontvangst te nemen. Na deze periode zijn wij gerechtigd om opslagkosten in rekening te brengen in overeenstemming met artikel 2120 (1) in combinatie met artikel 2159 (2) van het Burgerlijk Wetboek. Er wordt een dagelijkse opslagvergoeding van EUR 1 in rekening gebracht.

10.4 Verkoop van niet-opgeëiste goederen. Als u de goederen van een afgewikkelde vordering niet binnen 6 maanden nadat u van de afwikkeling op de hoogte bent gesteld, afhaalt, behouden wij ons het recht voor de goederen te verkopen en met de opbrengst de opslagkosten te betalen.

10.5 Verplichting bij ontvangst van de geclaimde goederen. U bent verder verplicht om de volledigheid van de geclaimde goederen bij ontvangst te controleren, in het bijzonder of het pakket met de goederen alles bevat wat het geacht wordt te bevatten. Met latere bezwaren wordt geen rekening meer gehouden.

11. SLOTDEEL

11.1 Rechten op grond van de wet. Deze Klachtenregeling laat de wettelijke rechten van de Klant onverlet.

11.2 Geldigheid. Deze klachtenregeling (alleen voor consumenten) is geldig vanaf 1 juni 2024 en vervangt de vorige klachtenregeling.